100529

(Varning för långrandigt inlägg där jag babblar på om kläder. Intressant sida i sista meningen dock!)
.
.
.
En hektisk vecka till ända, med konstig dygnsrytm som konsekvens. Sista uppgiften i gymnasiet avklarades idag (igår). Idag (fast jag vill skriva imorron) bär det av till Medelhavet med en av mina bästa vänner. En veckas sol, bad och frihet. Kommer hem lagom till studenten, bruna och fräscha.
Apropå studenten, vita klänningar i min smak är extremt svåra att hitta, speciellt då jag helst vill ha en jag kommer använda mer än en gång. Så om jag inte av ren tur råkar snubbla över en sådan får det bli vita shorts (köpte ett par riktigt snygga, vit jeans, höga i midjan, kapade dem lite och vek upp... otroligt, jag trodde aldrig jag skulle äga ett par vita byxor, men de här lyckades bryta det mönstret) med en vit instoppad skjorta (oversized herrmodell) till. Och vita tygskor, om jag inte råkar hitta ett par klackar. Orkar inte leta. Känns som en onödig utgift med tanke på att jag aldrig använder klackar. En annan sak jag numera gjort till min standard är t-shirts. Basic från Stadium i XXL. Vita och svarta. En del kapar jag ärmarna på, andra viker jag upp. Tråkigt skulle väl många säga. Skönt, enkelt och avskalat säger jag. Jag är inte så mycket för spejsade designer, exotiska mönster eller iögonfallande färger. Föredrar då skönheten i det simpla.
.
Jag gillar att göra listor, det har jag sagt förut va? Ett exempel är då klädlistor. Jag målar upp en bild av hur jag vill se ut, vilka plagg, färger, tyger jag vill ska dominera. För i sommar ser det ut såhär:
- T-shirts. Vita, svarta, Metallica. XXL/XL. Ärmarna antingen uppvikta eller avklippta.
- Skjortor. Vita, svarta. XL H&M Herr. Uppvikta ärmar till armbågarna.
- Shorts. Helst höga i midjan, helst i jeans. Ovanstående ska då vara instoppade i dessa.
- Jeans. Stuprör. Svarta, mörka, vanliga jeansblå. Jag är på jakt efter ett par ljusa jeans vintage, otroligt svårt att hitta såna som passar.
- Koftor.
- Vita tygskor, svarta skinnsandalerna jag köpte häromdan.
.
.
.
Så kan det gå.
.
.
.
Annars vill jag tipsa om FuckYeahGoths.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0