100306 #2

Det går i perioder hur mina nagelband ser ut och beror för det mesta på hur stressad jag är. För under lov och slappa tider i skolan är de hela och lena och fina, men då det händer mycket kan jag inte låta bli att bita. Freud skulle väl förklara det med att jag inte fick utvecklas tillräckligt under den orala fasen och därför känner ett behov just av att bita, leka med tungan och slicka bort det blod jag ibland lyckas frammana. Fast jag tycker inte Freud är pålitlig, inte alls. Vissa av hans teorier är väl intressanta och skulle väl kunna stämma men för det mesta är det bara sex, sex, sex, flum och ännu mera sex. Killen hade uppenbarligen problem själv, kan man lita på honom då? Och för övrigt baserar han sina teorier på sekelskiftes-överklass i centrala Europa, hur förlegat är inte det?
.
.
.
För många långa år sedan, efter att min guldfisk dött och innan jag gick runt med pärlor i håret, hade jag en period av Sagan om Ringen-dyrkan. Eller ja, dyrkan är väl att ta i, men jag läste böckerna jag vet inte hur många gånger och lärde mig dikterna och sångerna utantill. Jag var 11, skulle jag tro. Det är länge sedan nu, i min liv mätt. På den tiden bodde jag i en liten lägenhet och delade rum med min bror. På den tiden samlade jag och brorsan galet mycket sånt som andra såg som skräp men vi såg som delar till vår robot som vi skulle bygga. Av mjölkkartonger, toarullar, plastbitar och allt annat som vi snubblade över. Och vi tyckte Markoolio och Dr Bombay var det bästa som fanns. Och Ricky Martin, icke att förglömma. Det var tider det.
.
.
.
Jag sneglar mot en katalog, broschyr eller vadfan jag ska kalla det för nåt från ett universitet. Som jag släpade hem från SACO-mässan nån gång i december. Jag ser verkligen fram emot det, att börja med nåt nytt. Tre månader kvar. Sen jävlar.
.
.
.
Nu ska jag sova.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0