091027

Det finns inte mycket kvar av det som en gång var. Väggar revs, och restes på nytt.


Själva grunden för huset lades 1933. Tror jag. Eller var det '39? Så kanske det var. Länge sedan var det i alla fall.
Hursomhelst så är det ett renoveringsprojekt sedan några år tillbaka. Det finns väggar och golv, värme och vattenledningar. Men än är det mycket kvar. Det är asdyrt att bygga hus har jag insett.

Men jag har en, hm, ska vi kalla det... Ja, vi säger väl så. En vision.



Jag ser varenda rum i det huset, lika klart som om det vore verkligt. Köket, vardagsrummet med den öppna spisen. Det lilla utrymmet som ska bli bibliotek, oh, lycka! Kan ni tänka er, en hel vägg av böcker, på motsatt sida soffor. Med ett stort, ljust fönster ut mot gården. Ett rum skapat för läsning. Jag ser den mörka trätrappan, de ljusa väggarna, den stora trädgården. Badrummen. Grinden i smidesjärn, den höga häcken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0