091103 #2

Till min stora glädje har vi fått jullovet förlängt :D tre veckor om inte mer!



7 månader kvar till studenten.



Borde egentligen skriva sh-uppsats men jag tar det sen... jag vill inte. Alla de som fått lyssna till mitt jag-orkar-inte-med-plugget-längre-gnäll har kommit med förslaget "Ska du inte ta ett sabbatsår sen då?"
- Eh, NEJ. Spelar ingen roll hur skoltrött jag är/kommer att vara, sabbatsår är inte ett alternativ för mig. No way. Så jag föredrar att göra +/- listor. Om vad jag ska göra sen alltså. Det kanske klarnar lite då.




Såhär ser det ut fär tillfället:



* Stockholms Universitet. Då bor jag kvar hemma, det är ju bara dumt att flytta i samma stad bara för att envisas med "självständighet".
Positivt: ett av Sveriges bästa, det är stort, jag sparar en massa slantar på att bo kvar.
Negativt: jag bor kvar hemma, samma stad som jag levt hela mitt liv i. Kommer jag inte iväg nu känns det som jag blir fast för alltid.



* Göteborgs eller Lunds. Det är ungefär de enda alternativen i Sverige jag kan tänka mig... Även om det finns bra skolor på andra håll så vill jag bo i något som kan kallas för en stad.
Positivt: Nytt område men ändå med tryggheten av svenskt system. Dialekter^^
Negativt: Det är litet. Och fortfarande Sverige.



* Jagellonska Universitetet i Krakow, Polen. Min dröm sedan två år. Jag tar det första stora klivet ut i stora vida världen!
Positivt: Jag utvecklar min polska, ny kultur, storstad, närmre till övriga Europa.
Negativt: Mer komplicerat att komma dit. Trots att det är Polens bästa så är det fortfarande inte bättre än svenska skolor. Läskigt. Tänk om mina polskakunskaper inte räcker till och jag failar med allt?! Tänk om jag känner mig jättefelplacerad?



* Skriver en bok som säljer i miljoners miljarders exemplar. DÅ, och ENDAST DÅ, kan jag tänka mig att vänta med att plugga vidare direkt.
Positivt: Superduperrik och beundrad av hela världen.
Negativt: Åh nej, vad svårt det blev att välja... Vilken prisutdelning ska jag på ikväll?? Pulitzer eller Nobel???




Vad gör en smått förvirrad flicka? Visst är det några månader kvar men jag vill börja vårterminen och veta, iaf lite säkrare än nu.






Kommentarer
Postat av: Winald

kan lägga till saker på din + o minuslista.

Göteborg + folk är snälalre här än i övriga sverige, man kan gå ut o bara sätta sig o tjöta med folk. rätt stort ändå.

Göteborg - kass studentstad. inte mycket "kårliv" och det "kårliv" som är är kasst.



Lund + fint i skåne. Lätt med boende. Mysigt.

Lund- Så incestuös skola. Studenter där har ingen verklighetsanknytning.



Sthlm+ stort. rätt bra studentliv. När hem då såklar.

Sthlm - Stockholm...



2009-11-04 @ 13:01:04
URL: http://groomingmocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0