090717

Om ni inte har sett Trainspotting så är det ett tips! Snygg skotska och lite vrickad handling, me like.

Jag ska otroligt nog ut till skärgårn för att tillbringa helgen med en kompis. Det skumma är att pappa bara nickade och sa okej när jag meddelade mina planer. Inga frågor. Inga predikningar. Ingen sur blick. Det tog mig ett tag att fatta att han faktiskt hade gått med på att låta mig tillbringa en helg borta. Jag är fortfarande lite orolig för att han missuppfattade mig och jakade till något som han ville höra. Skulle inte förvåna mig. Eller så börjar han inse att jag inte kan hållas på koppel, inte när jag snart fyller 18. Hursomhelst känns det lite surrealistiskt. För bra för att vara sant.

För övrigt har jag storslagna planer på att flytta till Krakow efter att ha tagit studenten. För att plugga vid Polens äldsta och mest ansedda universitet; Universitas Jagellonica Cracoviensis (bara för att det låter snyggare på latin^^) Jag älskar tanken att få flytta till den staden, den skolan. Inte för att Stockholm är illa, men jag vill bara inte bo i en och samma stad i hela mitt liv. Jag måste få pröva på något annat.



Nu måste jag sova, annars kommer jag inte upp till jobbet.


Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0