090119

Jag ska åka till Polen över sportlovet! :D Morfar fyller 70 då så det skulle passa med en bra present...har ni någon aning om vad en 70-årig man kan tänkas vilja ha?

Förut, hela mitt liv, har jag alltid haft svårt att komma överens med min pappa, men det har ändrats nu. Jag kan inte minnas att det varit så avslappnat mellan oss, någonsin. Jag tror det faktiskt beror på att jag tja...revolterade? den där dagen i juni, det tror jag var det värsta jag varit med om...jag var på vippen att lämna hemmet. tänkte att nu är det över, nu kommer han inte vilja veta av mig... Bara några dagar senare åkte jag, mamma och mina syskon till Polen, han stannade kvar hemma. Ush, den sommaren var hemsk. Egentligen är det alltid somrarna som är värst... Iaf, han ringde, pratade med mig, lät nästan ledsen för vad som hade hänt. Jag tror att han insåg då hur illa jag faktiskt tycker om honom, för det är som att han försökt bättra sig. Inte så han bett om ursäkt, det vore för mycket att hoppas på, men mycket bättre är det.
Jag kan inte glömma hur vidrigt han har betett sig, all den sorg han orsakat mamma, mina syskon, alla tårar jag fällt på grund av honom, allt det jag gått miste om på grund av honom. Men jag försöker låta det gå... Det är inte bra att låta bitterheten ta över, förtära ens liv. Förresten kunde det ha varit mycket värre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0