081115

Vem vet om inte alla ens drömmar och önskningar förblir det dem är? Att det självklara är så osannolikt, så avlägset. Hur kan man förvänta sig en massa av livet? Är det inte väldigt dumt egentligen? Vi har ingen garanti, ingenting, som säger oss att våra värsta farhågor inte är realistiska. Tänk dig: allt det du önskar dig, det lilla du vill ha, det du begär av livet, poff...GOT YOU!! Ett elakt spratt. En grym realitet som vi gör vårt bästa för att undvika att se.
Eller så har jag helt fel, vad vet jag egentligen.

Du tänker dig en massa, allt det goda som komma skall, bygger upp en värld att vistas i, något att se fram emot. Men hur vet du att du inte faller död imorgon? Hur bräckliga är inte våra liv?

Jomen så, så är det säkert, carpe diem gott folk! Vilken hycklare är jag inte som skriver så här? "This is your life and it's ending one minute at a time."  Jomen visst...jag samlar på mig citat, vackra stycken komponerade av främlingar. Jag har till och med ett block ämnat för dessa visdomsord. Så ska man leva, det är sanningen. Är det sanningen som är sällsynt eller jag som är feg? Blind?

Vi Veri Veniversum Vivus Vici - By the power of truth, I, while living, have conquered the universe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0