081101

Det var en tjej jag snackade med igår, hon drabbades av minnesförlust för några månader sen, mindes ingenting. Allt blev nytt för henne, de mest vanliga sakerna, som såpbubblor.
Igår satt jag iaf och pratade med henne när hon berättade att hon ganska så nyligen fått reda på vad dinosaurier är för något. Tydligen hade några skämtat med henne och sagt att det finns en ö där dinosaurierna återuppstått (känns igen va?). Så hennes fråga var helt enkelt om det var sant. Och jag blev för en sekund förstummad, kunde inte riktigt tro att hon inte kunde sånt.
Eller lite senare, när hon frågade om is. Är det verkligen vatten? Hur kan vatten som är rinnande bli så hårt? Och varför smakar isen annorlunda när den smält?

Tänk att förlora allt. Hon mindes inte sin bästa vän, inga minnen från när hon var barn, ingenting.
Och att hon ändå tar det så bra, lär sig allt igen. Jag förstår inte hur hon klarar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0