Vad gör du för intryck?

Allt handlar om image, vilket intryck du gör på din omgivning. Jag är vad de flesta skulle säga en duktig flicka. Kommer alltid i tid till skolan, har koll, vårdat språk...ja ni vet. Men jag pluggar ytterst sällan, i nödfall, som idag, jag har en uppsats på 3 A4 om Gulaglägren till imorgon som jag inte börjat med...

Dubbelmoral, säger Alice. Det är okej att inte göra läxan men det är inte okej att komma försent?
-Det är inte alls dubbelmoral. Konstiga prioriteringar kanske, men inte dubbelmoral. Jag kanske uppfattas som en person, men egentligen är jag kanske en annan.

Allt handlar om vilket intryck du gör på din omgivning. Som Malin, hon har verkligen noll koll.
"Oj, har vi nationella idag?" Hon verkar lite off, lite "mitt nya läppglans är viktigare än att känna till det kategoriska imperativet" Hon är inte dum, men det att hennes nonchalans och utseendesfixering framhävs får henne att ibland framstå som det.

Som i Catch me if you can, med Leonardo di Caprio, hans karaktärs pappa sa nåt om det..
-Do you know why the Yankees always win?
-Because they are so good?
-No, because everyone keeps staring themselves blind on their uniforms.

Nåt sånt, sorry, jag orkar inte leta upp ciatet..men se filmen, den är bra.

Min poäng är att du kanske ser annorlunda ut i andras ögon gentemot hur, eller vem, du är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0