Tolkar jag fel?

-Är du säker på att han tittade mot mig? frågade jag för femte gången.
-JA! Av det jag såg så tittade han lite intresserat mot dig, svarade M.
Stackarn, när jag väl börjar anförtro någon något så är det med alla mina tankar. Jag skickade säkert över 20 sms, ringde för mer än vad mitt abonnemang sätter gränsen, allt för att få höra hennes version. Så jag analyserade, vände och vred, försötke se situationen från andra perspektiv men blev bara ännu mer förvirrad.
Vi stod på tunnelbanan, det proppfullt den morgonen, mittemot varann. Vi fick lite ögonkontakt, jag märkte (kände) att han tittade på (mot) mig, men när jag tittade upp så vred han huved åt motsatt håll så det såg ut som att nästan fick nackspärr.
Va??? Vad i helvete!! Är han intresserad av mig och är blyg??? (kan killar vara så blyga inför yngre tjejer??) Eller skiter han blankt i mig och stirrar bort för att jag inte ska tro nåt?? Eller avskräcktes han av det att M. och en av hennes vänner stod och pratade med mig?? Men vafan, blickar kräver inte så mycket. De kanske fem stationerna innan jag skulle av märkte jag att han försökte titta genom ridån av människor som stod mellan oss. Var det för att han ville se om jag var kvar?? Fast när jag tänker på hur jag reagerar när en snubbe jag skulle kunna falla för finns i min närhet, så är det precis likadant, jag gör ALLT för att inte verka intresserad, vilket är, totalt ologiskt och korkat. Men han kanske också är totalt ologisk i såna situationer??
Men, jag har lovat mig själv, nästa gång tillfälle ges så ska jag le. Det är ett steg, får jag respons kan jag försöka gå vidare och prata (fast jag kommer säkert få tunghäfta).

Som ni märker är väldigt förvirrad, all sorts kommentarer, tips, analyser över killars beteende är uppskattat!
Kramar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0