Tänk efter nu, för det här är viktigt.

I morse när jag hade satt mig tillrätta på min vanliga plats i klassrummet tänkte jag upplysa de som satt närmast om att:
 - Idag är det Förintelsens minnesdag, kom mitt smarta påstående.
- Nä, den var ju igår, sa allvetande Alice.
- Ha! Det där visste till och med jag! Igår kollade jag faktiskt på nyheterna för en gångs skull! bidrog Malin med.
- Va? Var den igår?
Jag satt där och stirrade oförstående på dem, snuvad på mitt ögonblick i rampljuset. Jag kunde ha svurit på att den var idag. Riktigt illa, jag som brukar ha koll på sånt. Och Förintelsen, det är ju inte småpotatis det.


Einstein sa (ej ordagrant): För att lösa de problem vi har skapat med det gamla sättet att tänka, krävs det ett helt nytt sätt att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0