I'm back!

Yees!! Kontakt med omvarlden!! Nu kan jag visserligen inte skriva normal svenska men det far duga. Efter nyar, jul och ett polskt brollop ar jag ganska trott och mina somnvanor ar totalforstorda, men det var helt klart vart det.

Jag ar hos min slakt som bor i en liten hala mitt ute i ingenstans och isoleringen fran omvarlden kanns total. En sak jag hatar har ar att prasten har ett sant jakla inflytande over manniskors liv har. Alla, med mojligen nagra fa undantag, ar troende katoliker. Eftersom manniskorna ar sa troende sa gar dem till kyrkan fastan de ogillar prasten och det ar sa in i helvete storande att de later sig bli hunsade sa av en mossig, sjalvgod gubbe.
 En del praster ar trevliga, sager vettiga saker o.s.v. Men gubben som harjar har i byn verkar tycka att han ar battre an vanligt folk, farvantar sig respekt nar han inte fortjanar den och gnaller ovar att allt farre gar till kyrkan.

Maktmissbrukare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0