En pedant perfektionist.

Det är jag. Och det är riktigt irriterande. Småfel, pyttesmå saker som är fel, känner jag ett behov av att anmärka på och rätta till.  Inte så konstigt att folk blir sura på mig, som idag;
Jag står och pratar med Malin som råkar säga slått i stället för slagit, ett misstag i farten som hon var medveten om. Ändå är jag tvungen att säga "det heter inte slått, det heter slagit", vilket såklart får henne att ge mig en det-där-var-helt-onödigt-blick. Jag tystnar och börjar fundera över varför jag bara inte kan låta bli min irriterande vana. Efter ett tag märker Alice att jag är ovanligt tyst och undrar om det hade hänt något och så, jag skakar på huvudet och svarar att jag bara tänker. Men Alice som är så omtänksam fortsätter att fråga om det har hänt något, hur jag mår och sånt, varpå Malin suckar irriterat och gör det väldigt klart för mig att jag inte är värd omtanken, jag hade gjort fel och då får jag skylla mig själv.

Visst, men jag kan väl inte rå för att Alice bryr sig.

Kommentarer
Postat av: Mazze

"Du verkar kunna kristendom, så jag undrar om du har ett svar på min knepiga fråga: Enligt kristendomen är Gud allvetande och allsmäktig, evigt god och kärleksfull. Hur kan då det onda existera? Varför? Det går inte ihop med de egenskaper Gud har. Skulle vara tacksam för ett svar! :)"

Det finns många svar en del är djupare och andra är mer överseende till kunskap hos ex. ungdomar.
Jag skulle vilja säga att det handlar om den fria viljan som Gud lagt i våra hjärnor och hjärtan och alla väljer helt enkelt inte att vara goda och följa Gud. I bibeln så beskrivs det i början om Adam och Eva som luras av en ödla att smaka på den "Förbjudna frukten"... Onskan finns där, varför? För att du själv ska kunna välja vilken sida du vill vara på! För att bevisa för Gud att du älskar honom så ska du stå emot onskan!
Som sagt, svaren är många! Är du mer intresserad så kan du maila eller fråga om min msn...

God bless!
/Mazze

2008-01-31 @ 13:08:16
URL: http://mazzes.blogg.se
Postat av: Kirrzon

Alla människor är värda att bry sig om oavsätt vad man gör för saker för att "skada" någon annan, eller hur man själv bara är...Du är den du är och så ska du leva, kan folk inte godta det och acceptera dig för så som du är så är det nog värt att gå en annan väg.

2008-01-31 @ 20:04:54
URL: http://kirrzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0