Jag vågar inte titta under sängen.

Jag gillar verkligen inte att städa, men nu är jag illa tvungen. Min vän M. ska komma idag och tror att till och med hon, som har ett väldigt stökigt rum, skulle kröka på läppen i avsmak och höja ögonbrynen så pass mycket att de försvann under luggen om hon skulle få se mitt rum i dess nuvarande läge.
Mamma, som i och för sig är lite pedant och irriterande renlig, fast på ett bra sätt, vågar inte längre gå in hos mig. Och jag måste faktiskt erkänna att det inte är fräscht med stora dammtussar under sängen och alla kläder i en mix med skolböcker och lite annat smått och gott på golvet. När jag tycker att det gått för långt så är det verkligen äckligt.
Så, kliniskt rent ska det bli innan 13.00 då M. kommer ringa i dörrklockan.

Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0