onsdag den sjuttonde december

Hm. Egentligen, hade jag tänkt att borsta tänderna nu men eftersom min käre bror ockuperar toan (som vanligt) så sitter jag här istället.

Jag har en uppsats att skriva klart, lokalhistoria, om Stockholm, men det får jag ta imorron, orkar inte mer idag. Imorron ska förresten hela skolan kolla Tomten är far till alla barnen, något jag verkligen ser fram emot. Grejen är att jag aldrig sett den förut, alla tjatar om hur kul den är, att det är kult. Det känns lite som att jag gått miste om något viktigt...men bättre sent än aldrig, right?


Avslutning på fredag, så skönt! Och det är en sak som är lite förvånande ändå; jag har nu gått precis halva gymnasietiden. Det är lika mycket kvar som jag redan betat mig igenom och jävlar, om det går såhär fort så är ju studenten typ i övermorron.


Mathildas hund har dött, det är åt helvete. Det är inte länge sedan hennes andra hund dog, av ålder. Men denna söta, lurviga varelse var inte ens ett år gammal, och de vart tvugna att avliva stackarn. Och stackars Mathilda...hon har verkligen haft det tufft på sistone...Inte för att det syns på henne, hon lyckas alltid hålla uppe den där vackra fasaden, och vad som pågår under ytan är ett mysterium för de flesta. Även för dem som känt henne i år och dar.


Jag åller på och läser Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans av Anna Gavalda. Och NEJ, det är inte en löjlig kärleksroman med äckligt perfekt historia enligt alla dramaturgiska regler à la Danielle Steel. Tyvärr går det segt med den för mig, mest på grund av plugget, men jag har kommit ungefär halvvägs igenom denna bok på en sisådär 170 pocketsidor. Och den är riktigt bra. Lite som en Paris je t'aime (om ni sett den filmen) fast i bokform.


Jag behöver köpa kläder. Verkligen, jag har ett enda par jeans. Problemet är att släpa omkring i affärer en hel dag inte alls låter kul i mina öron, ånej. Dessutom har jag alltid problem med att hitta rätt passform, de flesta är för korta i benen för mig. Så kanske, kanske, om Milla tvingar mig.


Uh. Brorsan ockuperar fortfarande badrummet, så jag skriver vidare...


Julklappar. Vilken jäkla stressfaktor. Jag har inte börjat handla mina än, tänkte göra det på fredag, som alla andra idioter. Mm...milslånga köer, den skarpa kontrasten mellan kylan ute i det fria och hettan i butikerna, käringar som slåss om presentpapper... Man måste verkligen ha en ängels tålamod.


Tralala...min broder älskar långa duschar...


Egentligen, en sak, tjejtidningar...Cosmopolitan, ELLE, Glamour och alla andra dylika skrifter. Det är lite kul att se hur de kör på samma knep gång på gång, år efter år. Verkligen exakt samma grejer. Det komiska är att det funkar, folk köper dem. Samma gamla skit, som de redan läst om hundra gånger, men ändå.


Jag är sjukt trött, har träningsvärk i; ryggen, magen och framsidan av låren, och min bror är fortfarande i badrummet. Över 40 minuter nu.


Nej, nu får det vara. Godnatt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0