Nu orkar jag inte hitta på rubrik.

Nu är jag tillbaks. :) Mitt lilla uppehåll berodde på att jag hade problem med inloggningen, det är inte så att jag tröttnat på att skriva. Inte alls.

Idag var jag i Kulturhuset och såg två fotoutställningar. Det ger en lite distans.

Den ena, "White sea black sea" av Jens Olof Lasthein, handlade om hur östeuropa såg ut efter murens fall. Hur västs idéer och teknik blandades (blandas) med det fattiga, slitna, östeuropeiska. Jag älskar den!! Fotona var så levande, fulla av kontraster. Jag gillade det råa och oslipade, hur människors gester och uttryck var fångade, färgerna, allt!

Nummer två var "Boys are us" av Maria Friberg. Riktigt bra den med, fastän denna utställning bestod av bilder och filmer som just var gjorda på ett visst sett, det fanns liksom en plan, tanke bakom om hur det skulle se ut. Det blev inte lika fängslande då.


Hmm. I onsdags hade jag aerobics på idrotten. Det måste vara den tråkigaste sporten någonsin. Jag tränar inte, jag har fått ett gymkort av min generösa skola, men vill ändå inte. Det är inte det att jag är lat, jag skulle kunna. Ta i, kämpa, svettas. Men allas tjat om att
"Å, man blir så mycket piggare! det är bra för hälsan!! Å hopp!! Ta i nu!! Nu ska vi äta nyttigt och bli träningsfreaks!!! Bli snygga och leva hälsosamt!! Det minskar risken att få cancer, det där kan du ju inte äta, jogging sliter på lederna, blablablablablablabla.......!!!!"

ÅÅÅÅHHHH!!!! Gå och ta er nånstans!!! Låt mig vara i fred! Sluta vara så äckligt, krystat hälsosamma!

Egentiligen så har jag inget emot träning, tvärtom så gillar jag känslan av utmattning, svetten som pärlar, den härliga känslan när man sen står i duschen, och, bäst av allt, träningsvärken. Och jag är medveten om att man bör tänka på vad man äter, men.
Men, folk har levt långa, goda, lyckliga liv utan att de har tränat fyra gånger i veckan. Fattar ni?

Så, bara för att, så håller jag mig till mina antigym-promenader.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0